Jak dbać o dobrą opinię w Google? Kilka wskazówek dla właścicieli firm

Data wpisu: 18.06.2020

Mając firmę i chcąc pozyskiwać coraz więcej klientów nie można lekceważyć potęgi Internetu. Sieć jest znakomitym miejscem do promowania swojego biznesu, nawiązywania kontaktu z konsumentami i kontrahentami, prezentowania swojej oferty, a nawet domykania sprzedaży (chociażby w sklepach online). Pamiętaj jednak, że Internet jest bronią obosieczną. Daje szanse, ale niesie ze sobą także zagrożenia. Największym z nich są słabe opinie o firmie w Google, które mogą pochodzić zarówno od niezadowolonych klientów, jak i nieuczciwej konkurencji szkalującej Twój wizerunek. Jeśli takich opinii jest dużo, a ocena wizytówki firmy w Google jest bardzo niska, to większość klientów ominie Twoją ofertę szerokim łukiem. Jak zatem dbać o dobrą opinię w Google? Zacznij od wykorzystania tych wskazówek.

Nie pozostawiaj żadnej opinii bez odpowiedzi

Nawet jeśli jest bardzo dla Ciebie nieprzyjemna, bo rzetelnie obrazuje, że nadal masz sporo do poprawienia w kwestii czy to jakości obsługi, czy jakości samych usług i produktów. Takie opinie są wartościowe, bo pozwalają Ci się rozwijać, ale dla innych potencjalnych klientów mogą być poważnym powodem, by jednak nie skorzystać z Twojej oferty. Nadal jednak masz szansę załagodzić nieprzychylne komentarze.

Na każdą taką opinię musisz po prostu odpowiedzieć, najlepiej w pojednawczym tonie, oferując niezadowolonemu klientowi jakąś formę pomocy czy nawet rekompensaty. Pokażesz w ten sposób, że rzeczywiście zależy Ci na klientach, że traktujesz ich po partnersku, że nie chowasz głowy w piasek i jesteś otwarty na krytykę. Takie podejście pozwala chronić wizerunek marki.

Szkalujące, nieuczciwe opinie zgłaszaj do usunięcia

Może się oczywiście zdarzyć, że część opinii w Google na temat Twojej firmy nie będzie mieć nic wspólnego z rzeczywistością. Ich autorami mogą być zwykli hejterzy, którzy nigdy nie byli Twoimi klientami, ale też… Twoja konkurencja, której zależy na osłabieniu pozycji zagrażającej jej firmy. Jeśli masz pewność, że szkalujące opinie nie mogą pochodzić od klientów, jak najszybciej zgłoś to do Google. Pracownik giganta z Mountain View przeanalizuje sprawę i ewentualnie podejmie decyzję o ręcznym usunięciu podejrzanych komentarzy.

Pamiętaj!

Jako właściciel wizytówki w Google Moja Firma nie masz żadnego wpływu na treść opinii i nie możesz ich moderować czy tym bardziej usuwać.

Zachęcaj zadowolonych klientów do podzielenia się opinią

Często jest niestety tak, że ci klienci, którzy rzeczywiście są bardzo zadowoleni z produktu/usługi, nie zostawiają żadnej opinii w Google. Powinieneś więc ich do tego zachęcać. Możesz to zrobić wprost, np. pisząc maile do stałych klientów czy dodając prośbę o wystawienie opinii do formularza potwierdzającego złożenie zamówienia.

Poza tym zadbaj o atrakcyjny wygląd wizytówki w Google Moja Firma. Im lepiej ona wygląda i im więcej informacji przekazuje użytkownikom, tym większe prawdopodobieństwo, że klienci będą chcieli zostawiać pod nią swoje opinie.

Autor wpisu: Soluma Business, Andrzej Weis

Wszystkie działy