Data wpisu: 26.11.2018

Na czym polega networking? Czy warto poświęcać na to czas?

Networking to jedna z najskuteczniejszych metod budowania trwałych relacji biznesowych. Pisząc możliwie najprościej: idea ta polega na tworzeniu sieci kontaktów, które kiedyś mogą zaowocować nowymi zleceniami dla firmy. Bez wątpienia jest to opłacalne, ale wymaga od przedsiębiorcy sporej aktywności. Podpowiadamy, czym jest networking w praktyce.

Analogowe promowanie biznesu nadal ma sens

Pisząc „analogowe” mamy oczywiście na myśli prowadzenie działań bezpośrednich, z pominięciem narzędzi elektronicznych, zwłaszcza Internetu. Choć większość firm powoli przenosi swoją aktywność na tym polu właśnie do sieci, to nadal nie brakuje przedsiębiorców stawiających na klasyczny model indywidualnych, osobistych spotkań.

Formą networkingu mogą być chociażby różnego rodzaju imprezy branżowe. Jest to świetna okazja do tego, by zaprezentować swój biznes potencjalnym kontrahentom i nawiązać bliższe relacje handlowe. Osobista rozmowa pozwala przełamać początkową niechęć i jest o wiele skuteczniejsza, niż standardowe wysłanie oferty mailem.

Ponieważ jednak sukcesywnie spada liczba wydarzeń przygotowywanych stricte z myślą o przedsiębiorcach, pojawiła się potrzeba organizacji osobnych, dedykowanych spotkań networkingowych. Najczęściej są to:

  • Śniadania i obiady biznesowe;
  • Konferencje branżowe;
  • Nieformalne spotkania przy okazji wydarzeń sportowych czy kulturalnych;

Po co w ogóle brać udział w spotkaniach networkingowych?

Idea networkingu polega na tym, aby łączyć interesy przedsiębiorców i stworzyć dla nich komfortową przestrzeń do nawiązywania relacji biznesowych. Tego typu spotkania rządzą się swoimi prawami. Atmosfera zwykle jest nieformalna, co sprzyja otwartości. Przedsiębiorcy mogą odbywać prywatne rozmowy, lepiej się poznać i spojrzeć na potencjalnego kontrahenta przez pryzmat człowieka – a nie reprezentowanej przez niego marki.

Spotkania networkingowe są świetnym sposobem na zbudowanie sieci kontaktów. Nigdy nie wiadomo, kiedy mogą się one przydać. Zwykle bardzo trudno jest dotrzeć do osób decyzyjnych w przedsiębiorstwach, a tutaj mamy je pod ręką.

Rozdając wizytówki czy gadżety reklamowe znacznie zwiększamy szansę na to, że w przyszłości pojawi się okazja do nawiązania współpracy czy realizacji kontraktu. Jest to jedna z najtańszych i najskuteczniejszych form pozyskiwania klienta biznesowego.

Nie ma się czego wstydzić

Nawet jeśli dopiero raczkujesz w biznesie, to nie wychodź z założenia, nie ma dla Ciebie miejsca pośród rekinów lokalnej przedsiębiorczości. W spotkaniach networkingowych biorą udział także przedstawiciele małych firm. Ponadto takim wydarzeniom bardzo często towarzyszą warsztaty czy panele szkoleniowe – zdobyta wiedza z pewnością kiedyś zaprocentuje, zwłaszcza że będzie pochodzić od praktyków biznesu.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry