Pomysł to nie wszystko. Dlaczego nowa firma powinna skorzystać z pomocy doradcy biznesowego?

Data wpisu: 19.07.2016

Świetny pomysł na biznes to połowa sukcesu. Później jednak przychodzi szara rzeczywistość. Może się bowiem okazać, że pomysł wcale nie jest tak nowatorski, jak się wydaje. Przedsiębiorca zderza się również ze ścianą wysokich kosztów wprowadzenia swoich planów w życie. Dużą przeszkodzą na drodze do sukcesu jest również małe doświadczenie w biznesie. Jak poradzić sobie z tymi problemami? Ciekawym wyjściem może być skorzystanie z pomocy doradcy biznesowego. Na czym polega taka współpraca i jakie korzyści przynosi?

W czym może Ci pomóc doradca biznesowy?

Wbrew powszechnym opiniom doradco biznesowe nie jest usługą drogą. W grę wchodzi tutaj bowiem łańcuch wzajemnych korzyści. Im więcej zarobi firma wspierająca się poradami doradcy, tym wyższe będzie wynagrodzenie tego drugiego. Zasada win-win ma ogromne znaczenie w biznesie.

Doradca biznesowy to nie jest ktoś przypadkowy. Nie bazuje na wiedzy znalezionej w książkach czy w Internecie. Musi mieć odpowiednie doświadczenie w biznesie i móc pochwalić się własną działalnością na tym polu. Pisząc obrazowo – taki doradca zjadł zęby na wprowadzaniu firm na rynek, wie zatem, jakich błędów należy unikać, na jakie formy promocji najlepiej postawić, na czym można zaoszczędzić, a co jest absolutnie niezbędne do osiągnięcia sukcesu.

Pamiętaj

Doradcę biznesowego można porównać do kierownika budowy. Inwestor korzysta z rad specjalisty w dziedzinie budownictwa, który gwarantuje mu, że wymarzony dom nie zawali się na głowę zaraz po wprowadzeniu się.

Doradca biznesowy pomaga w budowaniu i zarządzaniu marką

Po pomoc doradcy biznesowego warto zwrócić się już na etapie opracowywania strategii biznesu. Specjalista oceni biznesplan, znajdzie w nim ewentualne luki i – to niestety częsta sytuacja – ostudzi zapędy przyszłego przedsiębiorcy. Chodzi o zminimalizowanie możliwych do popełnienia i bardzo kosztownych błędów.

Następnie doradca pomoże w opracowaniu nazwy i sloganu, wybraniu domeny internetowej i wybraniu innych elementów identyfikacji wizualnej firmy. Warto tutaj polegać na kompleksowym wsparciu fachowca.

Kolejne działania następują już po uruchomieniu biznesu. Wówczas doradca wspiera przedsiębiorcę w zarządzaniu marką. Polega to na opracowywaniu koncepcji marketingowych (reklama, promocja w różnych kanałach) oraz na stworzeniu modelu komunikacji z klientami.

W przypadku większych firm w grę wchodzi także pomoc w zarządzaniu zespołem pracowników i obsłudze najważniejszych procesów firmowych, jak księgowość, obieg dokumentów, prowadzenia spraw kadrowych i handlowych.

Ostatnim etapem współpracy jest doradztwo w zakresie wdrożenia konkretnych narzędzi IT, bez których żadna firma nie może się dziś obejść. Doradca podpowie m.in. na jakie oprogramowanie warto się zdecydować i jaki sprzęt komputerowy kupić.

To rzeczywiście przypomina prowadzenie przedsiębiorcy za rękę, ale nie jest to żadną ujmą. W końcu celem jest osiągnięcie przez firmę rynkowego sukcesu, a z pomocą doradcy biznesowego jest to o wiele bardziej prawdopodobne.

Przysłowie głosi, że zła rada najbardziej szkodzi doradcy. Warto to wziąć pod uwagę decydując się na współpracę z doradcą biznesowym. Sukces Twojej firmy jest po prostu w jego interesie.

Autor wpisu: Soluma Business, Andrzej Weis

Wszystkie działy