Sprzedajesz tylko w modelu B2B? I tak potrzebujesz profesjonalnej strony internetowej

Data wpisu: 23.09.2019

Może trudno w to uwierzyć, ale podczas sesji doradczych z naszymi klientami wciąż jak bumerang wraca temat posiadania profesjonalnej strony internetowej. Nadal spotykamy się z sytuacjami, gdy nawet całkiem spore przedsiębiorstwa albo w ogóle nie mają witryny, albo nie przykładają żadnej wagi do kwestii jej wyglądu czy funkcjonalności. Najczęściej taką postawę prezentują właściciele firm sprzedających wyłącznie w modelu B2B. Z ich punktu widzenia posiadanie fajnej strony jest bez sensu, bo przecież i tak pozyskują klientów głównie offline. To błędne myślenie, ponieważ witryna internetowa nie powinna być traktowana jedynie w kategoriach narzędzia sprzedaży.

Ślad istnienia firmy

Zawsze powtarzamy, że fakt, iż dzisiaj firma na przykład pozyskuje 9 na 10 klientów dzięki kontaktom pozainternetowym, wcale nie oznacza, że tak będzie zawsze. Ta proporcja prędzej czy później zacznie się zmieniać na korzyść Internetu. Jeśli przedsiębiorstwo dziś lekceważy swoją obecność w wyszukiwarce, to w przyszłości będzie mieć poważny problem z odrobieniem straconego dystansu.

Fundament strategii wizerunkowej

Nie ma żadnego przypadku w tym, że wszystkie największe firmy świata, również te, które zbudowały swoją potęgę na długo przed wynalezieniem Internetu, pieczołowicie dbają o kreowanie pozytywnego wizerunku marki online. Zarządzające nimi osoby doskonale zdają sobie sprawę, że gros sprzedaży w praktycznie każdej branży za chwilę przeniesie się do Internetu.

Tymczasem to właśnie strona www jest podstawowym narzędziem promowania wizerunku marki w sieci. Każdy użytkownik odbiera firmę przez pryzmat wyglądu i funkcjonalności jej strony. Dotyczy to nie tylko konsumentów, ale także kontrahentów biznesowych.

Wirtualna kontynuacja idei książki telefonicznej

Charakterystyczne jest to, że sens posiadania strony www najczęściej trywializują przedsiębiorcy, którzy zbudowali swoje biznesy w erze przed rewolucją internetową. Z ich punktu widzenia sukces biznesowy jest sumą wyłącznie pracy, nawiązania dobrych znajomości oraz odrobiny szczęścia. Ci przedsiębiorcy dobrze pamiętają jednak, że pierwszych klientów pozyskiwali dzięki ogłoszeniom w prasie czy książce telefonicznej.

Dziś funkcję książki przejęła wyszukiwarka internetowa. Nowa generacja klientów to często ludzie, którzy większość swojego czasu spędzają w sieci. Jeśli firma nie inwestuje w swój wizerunek online, to nieświadomie odpycha od siebie takich klientów.

Łatwiejsza obsługa klienta online

Na sens posiadania strony internetowej warto spojrzeć również z praktycznego punktu widzenia. Szczególnie dotyczy to właśnie firm sprzedających w modelu B2B. Witryna wzbogacona o dodatkowe funkcjonalności, jak chociażby moduł do zarządzania zamówieniami, może znacząco uprościć proces obsługi klienta i wyeliminować błędy, które standardowo występują przy przyjmowaniu zamówień telefonicznie czy nawet mailowo.

Autor wpisu: Soluma Business, Andrzej Weis

Wszystkie działy