Zakładasz firmę? Na tych 5 elementach nigdy nie oszczędzaj

Data wpisu: 06.10.2016

Początkujący przedsiębiorca, który nie dysponuje dużym budżetem na inwestycje, zawsze będzie czuł pokusę zaoszczędzenia na kilku sprawach. Faktem jest, że nie wszystko jest niezbędne do udanego wystartowania z biznesem. Z niektórych elementów na początkowym etapie można zrezygnować. Są jednak wydatki, które zwyczajnie trzeba ponieść, bo oszczędzanie w tym zakresie przyniesie jedynie straty. Jakie to elementy? Poznaj 5 z nich.

  1. Logo – dobre logo czyni cuda i może odmienić wizerunek nawet zupełnie zwyczajnej, niewyróżniającej się niczym firmy. Działa to jednak także w drugą stronę i źle zaprojektowane logo może być gwoździem do trumny każdego biznesu. Nie jest dziełem przypadku to, że największe marki świata potrafią przez kilka lat analizować nawet drobną zmianę w wyglądzie swoich znaków firmowych. Poważnym błędem popełnianym przez początkujących przedsiębiorców jest oszczędzanie na logo lub wręcz całkowita rezygnacja ze znaku firmowego. Nie idź tą drogą – na tym naprawdę nie oszczędzaj.
  2. Strona internetowa – czy trzeba coś dodawać? Trudno sobie wyobrazić firmę skutecznie budującą swój wizerunek bez wsparcia w postaci profesjonalnej strony internetowej. Jeśli chodzi Ci po głowie szatański plan zamówienia strony na Allegro za 200 złotych, to albo szybko idź na spacer, albo zapomnij o prowadzeniu biznesu. Skoro oszczędzasz na takich oczywistościach, to później będzie Ci jeszcze trudniej.
  3. Elementy identyfikacji wizualnejwizytówki na razie nie są mi potrzebne, papier firmowy też, a ofertę wrzucę do foliowej koszulki – to Twoje słowa? Chyba nie myślisz o tym poważnie, prawda? Nawet tak drobne elementy identyfikacji wizualnej mają ogromne znaczenie dla budowania wizerunku firmy. Oferta zapakowana w efektowną teczkę firmową, a do tego okraszona piękną wizytówką, zostanie odebrana zupełnie inaczej niż ta władowana do koszulki. Postaw się w roli klienta – którą opcję byś wybrał?
  4. Treść na stronie www – jeśli decydujesz się na produkcję profesjonalnej strony internetowej, to idź za ciosem i nie szukaj oszczędności na tekstach. Muszą trzymać poziom, bo to po ich przeczytaniu Twoi klienci podejmą decyzję, czy zaufać Twojej firmie. Teksty archaiczne, pełne błędów, złe stylistycznie, nie pokazujące korzyści są mało warte i wpływają na pogorszenie wizerunku firmy.
  5. Działania reklamowe – tutaj nie trzeba szukać oszczędności, ale optymalizacji wydatków. Chodzi o to, abyś wybrał takie narzędzia promocji, które przy relatywnie niewielkim koszcie przyniosą spore korzyści. Skup się na Internecie, prowadzeniu bloga firmowego, zainwestuj w artykuły sponsorowane na portalach tematycznych, uruchom kampanię AdWords. Nie wydasz majątku, ale nie zaniedbasz też marketingu.

Przede wszystkim jednak musisz mieć świadomość, że prowadzenie firmy wiąże się z ciągłymi kosztami. Nie licz na to, że uda Ci się schować pieniądze w skarpecie i jednocześnie zostać królem sprzedaży. To niestety tak nie działa.

Autor wpisu: Soluma Business, Andrzej Weis

Wszystkie działy