Założenie grupy na Facebooku: czy to dobry pomysł na promowanie marki?

Data wpisu: 03.05.2019

Media społecznościowe zawładnęły naszą wyobraźnią i czasem. Nawet jeśli się do tego oficjalnie nie przyznasz, to w ciągu dnia wielokrotnie zaglądasz na takiego Facebooka, by po prostu sprawdzić, „co tam słychać w internetach”. To sposób na relaks, ale i zainspirowanie się np. do zakupów. Ten schemat starają się wykorzystać wszystkie marki obecne na Facebooku, jednak większość z nich w pewnym momencie dochodzi do ściany. Lajków jest coraz mniej, pod postami pojawiają się tylko sporadyczne komentarze. Bardzo popularnym sposobem na zwiększenie zasięgu marki na Facebooku jest założenie grupy. Czy i kiedy to się rzeczywiście opłaca?

Krótkie wyjaśnienie: czym jest grupa?

Grupa różni się od zwykłego fanpage’a tym, że każdy jej uczestnik może dodawać posty na praktycznie dowolny temat. Oczywiście grupa ma moderatora, który czuwa nad odpowiednim poziomem dyskusji i może usuwać posty, które łamią regulamin.

Podstawową zaletą grupy w porównaniu z fanpage’em jest to, że ma ona o wiele większy zasięg. Wynika to z kilku czynników:

  • Grupy są oficjalnie promowane przez Facebooka i polecane innym użytkownikom;
  • Grupy gromadzą wiele osób, które zachęcają do dołączenia do nich swoich znajomych;
  • Przynależność do grupy jest naturalną potrzebą większości ludzi, stąd użytkownicy Facebooka we własnym zakresie szukają grup, w którym mogliby się odnaleźć;

Kiedy warto założyć grupę na Facebooku?

O założeniu grupy można pomyśleć w momencie, gdy aktualny fanpage marki wyczerpał już możliwości dalszego rozwoju, nie generuje dalszych leadów, coraz wolniej pozyskuje lajki. Jeśli w dodatku właściciel marki nie chce płacić za reklamę na Facebooku, to stopniowo profil będzie zamierać. Brak nowych lajków jest deprymujący i zniechęca do dalszego prowadzenia fanpage’a.

Uruchomienie grupy jest więc naturalnym „lekarstwem” na spadające zasięgi. Taka grupa może ożywić nieco przyblakłą markę i pozwolić jej na ponowne podpicie społeczności Facebooka.

Grupa to również bardzo dobry pomysł w sytuacji, gdy marka w mniejszym stopniu stawia na standardową promocję wizerunku, a bardziej na edukowanie swoich potencjalnych klientów. W ramach grupy można publikować merytoryczne posty i zachęcać do tego samego jej uczestników, co korzystnie działa na wiarygodność marki.

Stworzenie grupy jest także świetnym rozwiązaniem dla marek, które chcą zgromadzić wokół siebie jakąś internetową społeczność. Uczestnicy grupy, zwłaszcza ci aktywni, mogą później stać się ambasadorami marki i przyciągać do niej kolejne osoby.

Zanim jednak założysz grupę na Facebooku to dokładnie przemyśl, jaki ma być jej cel i kogo chciałbyś do niej zaprosić. Licz się z tym, że – przynajmniej na początku – będzie następować duża rotacja. Ponadto prowadzenie grupy jest bardzo czasochłonne, dlatego lepiej od razu zdecyduj się na przekazanie obowiązków moderatora agencji specjalizującej się w obsłudze kanałów marek w mediach społecznościowych.

Autor wpisu: Soluma Business, Andrzej Weis

Wszystkie działy